مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 15:072022-02-08سياسي

مسیری برای تربیت رسانه ای


آگاهی عمیق مخاطب از جهت دار بودن فناوری های رسانه ای که در معرض آن قرار دارد کاملاً ضروری و اجتناب ناپذیر است.

مخاطب باید عمیقاً جنبه های اجتناب ناپذیر اثرگذاری هر فناوری رسانه ای را بشناسد و از توهم آزادی مطلق در ارسال و دریافت پیام در بسترهای رسانه ای رها شود.

-   حسین غفاری معلم و پژوهشگر تربیت رسانه ای پیش از این به طور اجمالی زوایا، ابعاد و اهداف تربیت رسانه ای را مطابق با اسناد بالادستی نظام آموزش و پرورش  شرح داده ایم.

چنانکه پیش تر گفتیم1، به طور خلاصه: تربیت یافته مطلوب نظام تربیت رسانه ای اسلامی؛ کسی است که با انتخاب آگاهانه از میان ظرفیت های رسانه ای پیرامونی؛ و کاربری مسئولانه (هم مصرف و هم انتشار) در ارتقای رشد همه جانبه خود و جامعه استفاده می کند؛ و خود را در برابر خداوند متعال، خویش و جامعه پاسخگو می داند.

اما برای رسیدن به این تراز از شایستگی ها چه مسیری باید پیموده شود؟ آیا می توان مراحلی را برای ارتقای گام به گام مهارت انتخاب آگاهانه و کاربری مسئولانه کودکان و نوجوانان در مواجهه با دنیای رسانه ها پیشنهاد داد؟ آیا نظام تعلیم و تربیت می تواند دستورالعملی برای اطمینان از تحقق مراتب تربیت رسانه ای در دانش آموزان داشته باشد؟ انتخاب گری، آگاهی، کاربری و مسئولیت پذیری، چهار رکن اصلی هستند که اگر بتوان برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیری برای تربیت رسانه ای

مسیری برای تربیت رسانه ای