مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 14:322022-02-08اقتصادي

اصلی ترین معضل تجار ایرانی در روسیه


رییس اتاق بازرگانی ایران می گوید معضل حمل و نقل و انتقال کالا از ایران به روسیه و برعکس، یکی اصلی ترین چالش ها در مسیر توسعه روابط تجاری دو کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامحسین شافعی در نشستی با رییس شورای تجاری روسیه و ایران ضمن تاکید بر پیشنهاد ایجاد اتاق بازرگانی مشترک کشورهای عضو اوراسیا، به نبود زیرساخت های لازم به ویژه در بخش حمل ونقل اشاره کرد و خواستار همکاری دو کشور در راستای رفع محدودیت های موجود در برابر تجارت و سرمایه گذاری بین ایران و روسیه شد.

غلامحسین شافعی، رییس اتاق ایران به رابطه همه جانبه بین دو کشور در سال های گذشته اشاره کرد و ضمن نگاهی به تدوین برنامه بلندمدتی که در حال نهایی شدن بین ایران و روسیه است، گفت: برای تحقق اهداف تعریف شده در این برنامه نیازمند ایجاد برخی مسائل زیرساختی هستیم؛ نکته اول حل مشکلات مربوط به حوزه حمل ونقل است.

تجار ایرانی برای ارسال کالاهای خود به روسیه باید از کشورهای سومی عبور کنند که همواره دردسر ایجاد می کنند، برطرف کردن مشکلات مربوط به این بخش یکی از اولویت هاست.

او درباره وضعیت حمل دریایی کالاهای صادراتی نیز به زیرساخت های بندری نامناسب ایران اشاره کرد و در دسترس نبودن کشتی های رو-رو را ضعف جدی در ارتباط تجاری بین دو کشور دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلی ترین معضل تجار ایرانی در روسیه

اصلی ترین معضل تجار ایرانی در روسیه