مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 13:122022-02-08اقتصادي

بانک مرکزی: نرخ رشد پایه پولی کاهشی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو با شروع به کار دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رییسی، یکی از مهم ترین چالش های اقتصادی که از دولت تدبیر و امید به دولت جدید به ارث رسیده بود، - عملکرد دولت سیزدهم در خصوص سیاست های پولی، اثر کاهنده ای بر رشد پایه پولی و نقدینگی داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو با شروع به کار دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رییسی، یکی از مهم ترین چالش های اقتصادی که از دولت تدبیر و امید به دولت جدید به ارث رسیده بود، مساله رشد افسارگسیخته تورم و نقدینگی بود؛ به گونه ای که از همان ابتدا مورد توجه ویژه رییس جمهور و تیم اقتصادی دولت قرار گرفت و بر لزوم کنترل تورم و نقدینگی تاکید شد.

در این راستا، صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی در اولین روز کاری خود در ساختمان شیشه ای میرداماد، با تاکید بر نقش نظارتی بانک مرکزی بر شبکه و سیستم بانکی گفت: تلاش می کنیم با کنترل پایه پولی و همچنین جلوگیری از اضافه برداشت بانک ها از منابع بانک مرکزی، بازار را کنترل کنیم و با کمک شبکه بانکی از اضافه برداشت بانک ها جلوگیری شود.

صالح آبادی با بیان اینکه دولت کسری بودجه دارد، گفت: در عین حال سازوکار های دیگری برای رفع کسری بودجه باید در نظر گرفته شود و با کمک وزارت اقتصاد جهت رفع کسری بودجه اقدام می شود که در عین حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی: نرخ رشد پایه پولی کاهشی شد

بانک مرکزی: نرخ رشد پایه پولی کاهشی شد