مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 13:072022-02-08بين الملل

آمریکا برای رسمیت بخشیدن به حضور نظامی در عراق تلاش می کند


«کامل البیاتی معتقد است آمریکا برای رسمیت بخشیدن به حظور نظامیان خود در عراق تلاش می کند با ایجاد هرج و مرج و نا امنی، دولت بغداد را به درخواست کمک مجبور کند.

- به نقل از پایگاه خبری المعلومه، کامل البیاتی تحلیلگر سیاسی عراقی گفت آمریکا برای ایجاد هرج و مرج امنیتی در عراق و رسمیت بخشیدن به حضور نظامیان خود در خاک این کشور تلاش می کند.

وی افزود: ممکن است طرح سیاسی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در عراق با شکست مواجه شود و این مسئله احتمالاً باعث ایجاد نا امنی و آشوب در عراق توسط آمریکایی ها خواهد شد تا دولت عراق را مجبور کنند برای کنترل اوضاع، خواهان مداخله نظامی آمریکا شود.

البیاتی ادامه داد: آمریکا به صورت غیرمستقیم و از طریق متحدان سازشکار خود با رژیم صهیونیستی، از برخی طرف های سیاسی در عراق حمایت می کند که این حمایت ها در چارچوب طرح واشنگتن برای سیطره بر منطقه و جذب متحدان بیشتر برای رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

این تحلیلگر عراقی تصریح کرد: آمریکا در صورت شکست طرح سیاسی اش در عراق، برای ایجاد آشوب و ناامنی گسترده تلاش می کند و آتش فتنه را در برخی مناطق که احساس می کند در مقابل توطئه های واشنگتن ضعیف هستند، شعله ور می کند تا زمینه را برای بازگشت خشونت ها به عراق فراهم و دولت بغداد را مجبور کند خواهان اعزام نیروی نظامی آمر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا برای رسمیت بخشیدن به حضور نظامی در عراق تلاش می کند

آمریکا برای رسمیت بخشیدن به حضور نظامی در عراق تلاش می کند