مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 11:472022-02-08دانش

مشارکت استاد دانشگاه صنعتی اصفهان در کشف سیاه چاله تنها


یک سیاهچاله تنها در کهکشان راه شیری با روش اخترسنجی و ریزهمگرایی گرانشی، با همکاری مشترک صدیقه سجادیان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و سهراب راهوار، - ایسنا/اصفهان یک سیاهچاله تنها در کهکشان راه شیری با روش اخترسنجی و ریزهمگرایی گرانشی، با همکاری مشترک صدیقه سجادیان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و سهراب راهوار، استاد دانشگاه صنعتی شریف، کشف شد که با این خبر عصر جدیدی از تحقیقات کیهان شناسی پیش روی بشر قرار گرفت.

همگرایی و ریزهمگرایی گرانشی از پیش بینی های بسیار موفق نظریه نسبیت عام است که توسط آلبرت اینشتین در سال 1915 میلادی مطرح شد، در این پدیده، از تقویت نور ستاره های پس زمینه به وجود اجرام سنگین زمینه پی می برند.

در رویدادهای ریزهمگرایی گرانشی، به علّت کم بودن فاصله بین تصاویر، آن ها جدا ازهم دیده نمی ‎شوند بلکه نور مجموع تصاویر دریافت می شود که به نسبت ستاره ی چشمه تقویت شده است.

منجمان از این پدیده به عنوان یک ابزار رصدی دقیق برای فهم کیهان و مشاهده اعماق آسمان ها استفاده می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، یک تیم بین المللی پژوهشی متشکل از 50 مؤسسه تحقیقاتی با مشارکت دو پژوهشگر ایرانی، به نام های صدیقه سجادیان، عضو هییت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان و سه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت استاد دانشگاه صنعتی اصفهان در کشف سیاه چاله تنها

مشارکت استاد دانشگاه صنعتی اصفهان در کشف سیاه چاله تنها