مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 11:172022-02-08بين الملل

امیکرون چه تفاوتی با سویه های قبلی کووید 19 دارد؟


تفاوت های امیکرون با سویه دلتا شامل تغییرات جزیی در علائم و البته تغییرات مهمی در سرعت انتقال و سرایت آن است که در ادامه به آنها اشاره شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی که شیوع آن از آفریقای جنوبی آغاز شد، با سرعت در حال گسترش است و در برخی از کشورها سبب شده تا موج تازه همه گیری آغاز شود.

اما امیکرون چه تفاوتی با سویه های قبلی این ویروس دارد و چه عاملی باعث شده تا با چنین سرعتی در جهان گسترش یابد؟ 9 نوامبر 2021 اولین مورد ابتلاء به سویه امیکرون در بوتسوانا شناسایی شد و 26 نوامبر 2021، سازمان جهانی بهداشت آن را به عنوان سویه ای نگران کننده معرفی کرد و نام آن را از روی پانزدهمین حرف الفبای یونانی، امیکرون گذاشت.

تنها چند هفته پس از شناسایی این سویه در آفریقای جنوبی، اکثر موارد ابتلاء به کرونا در آمریکا را مبتلایان به امیکرون تشکیل می دادند.

همان طور که امیکرون در حال شیوع در سراسر جهان است، دانشمندان در تلاش هستند تا اطلاعات بیشتری درباره تفاوت سویه امیکرون با سایر سویه ها جمع آوری کنند.

از جمله مواردی که دانشمندان تا امروز توانسته اند درباره امیکرون دریابند، این است که احتمال کمتری وجود دارد که با ابتلاء به امیکرون ریه ها و سایر اعضای بدنتان با بیماری درگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیکرون چه تفاوتی با سویه های قبلی کووید 19 دارد؟

امیکرون چه تفاوتی با سویه های قبلی کووید 19 دارد؟