مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 10:422022-02-08اقتصادي

احداث 9 تصفیه خانه فاضلاب در کردستان پس از انقلاب اسلامی


در حالی که پیش از انقلاب هیچ تصفیه خانه فاضلابی در استان وجود نداشت، به برکت انقلاب اسلامی 9 تصفیه خانه فاضلاب در استان ایجاد شده است.

- علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: پیش از انقلاب جمعیت زیرپوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب پیش از انقلاب 154 هزار نفر بود که این شاخص در شرایط کنونی به یک میلیون و 242 هزار نفر ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: طول شبکه فاضلاب در استان از 121 کیلومتر به 2 هزار و 186 کیلومتر و تعداد انشعاب فاضلاب نیز از 10 هزار و 93 فقره به 392 هزار و 174 فقره رسیده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه پیش از انقلاب هیچ تصفیه خانه فاضلابی در استان کردستان وجود نداشت، گفت: هم اکنون 9 تصفیه خانه فاضلاب در کردستان در حال ارائه خدمت به شهروندان است.

تخت شاهی تصریح کرد: در حالی که پیش از انقلاب هیچ آزمایشگاه فاضلابی در استان وجود نداشت در حال حاضر 8 آزمایشگاه فاضلاب و 3 آزمایشگاه آب و فاضلاب در استان فعال است.

وی به وضعیت خدمات رسانی شرکت آبفای استان در قبل و بعد از انقلاب در سطح روستاها هم گریزی زد و گفت: در بخش روستایی پیش از انقلاب کار چندانی برای آبرسانی به روستاها انجام نشده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث 9 تصفیه خانه فاضلاب در کردستان پس از انقلاب اسلامی

احداث 9 تصفیه خانه فاضلاب در کردستان پس از انقلاب اسلامی