مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 10:322022-02-08سياسي

حفظ محرمانگی اطلاعات در نسخه نویسی الکترونیک/ لزوم کدگذاری تمام داروها


معاون نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: برای رفع دغدغه ها در زمینه نقض حریم خصوصی در نسخه الکترونیک باید همه بخش ها به ویژه نهادهای مرتبط با سامانه با یکدیگر همکاری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علی دباغ با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک به برخی از ان قلت ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: مهم ترین موضوعی که دغدغه پزشکان و مردم است مربوط به امنیت سامانه است.

وی درباره مسئله نقض حریم خصوص در نسخه های الکترونیک اظهار کرد: این موضوع را نه می توان به طور کامل رد و نه می توان به طور کامل تأیید کرد.

در اینکه موضوع حریم خصوصی در نسخه الکترونیک اهمیت زیادی دارد تردیدی نیست و به دلیل شرایط فضای مجازی باید روی امنیت و محرمانگی داده ها تأیید شود.

معاون نظارت سازمان نظام پزشکی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت وگو با اذعان به اینکه حتی در صورت رعایت همه جوانب برای حفظ محرمانگی اطلاعات بازهم ممکن است شاهد نقض آن باشیم، تاکید کرد: باید روی امنیت سامانه نسخه الکترونیک بسیار دقت صورت بگیرد.

نسخه الکترونیک یک جزء از اجزای متعدد نظام ملی سلامت الکترونیک است و به همین جهت باید همه سازمان های مسئول در این زمینه، بستر لازم را برای نظام ملی سلامت ایجاد کنند تا اجزای دیگر را همچون نسخه الکترونیک، روی روند قرار دهند اما هنوز در این زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ محرمانگی اطلاعات در نسخه نویسی الکترونیک/ لزوم کدگذاری تمام داروها

حفظ محرمانگی اطلاعات در نسخه نویسی الکترونیک/ لزوم کدگذاری تمام داروها