مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 09:172022-02-08بين الملل

شناسایی پایگاه احتمالی کره شمالی برای قاره پیماها


یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، یک پایگاه نظامی نزدیک به مرز کره شمالی با چین را شناسایی کرده است که احتمالا از آن برای استقرار موشک های بالستیک قاره پیما استفاده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی بر پایه تصاویر ماهواره ای 21 ژانویه از این پایگاه در هوییجونگ-نی (Hoejung-ni) واقع در استان چاگانگ کره شمالی در حدود 25 کیلومتری از مرز با چین و 280 کیلومتری شمال شرق پیونگ یانگ است.

در این گزارش آمده است: طبق اطلاعات به دست آمده از منابع، پایگاه عملیات موشکی هوییجونگ-نی احتمالا محل استقرار یک واحد به بزرگی یک هنگ و مجهز به موشک های بالستیک قاره پیماست.

چنانچه موشک های بالستیک قاره پیمای عملیاتی در آینده نزدیک در دسترس قرار نگیرند، این احتمال هست که موشک های بالستیک با برد متوسط مستقر شوند.

ماه گذشته کره شمالی از استان چاگانگ موشک هواسونگ-12 از همین نوع را شلیک کرد.

براساس این گزارش، هوییجونگ-نی یکی از حدود 20 پایگاه موشک بالستیک است که هرگز توسط کره شمالی اعلام نشده است و گرچه ساخت آن 20 سال پیش آغاز شد، اما یکی از جدیدترین پایگاه هایی است که تکمیل شده است.

تحلیلگران می گویند که استقرار موشک های بالستیک قاره پیما در نزدیکی چین، هرگونه حمله پیشگیرانه علیه آنها را به دلیل خطر اصاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی پایگاه احتمالی کره شمالی برای قاره پیماها

شناسایی پایگاه احتمالی کره شمالی برای قاره پیماها