مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 07:522022-02-08بين الملل

غرب باید طالبان را به رسمیت بشناسد


دیوید ریچاردز فرمانده سابق ارتش انگلیس اعلام کرد غرب باید طالبان را به رسمیت بشناسد و بپذیرد که در جنگ افغانستان شکست خورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از نشنال نیوز، ریچاردز که در سال 2006 فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان را بر عهده داشت، گفت: غرب باید بپذیرد که در جنگ افغانستان شکست خورده و برای جلوگیری از گرسنگی دسته جمعی با طالبان همکاری کند.

فرمانده سابق ارتش انگلیس در ادامه از دولت ها خواست تا فروتنانه شکست را بپذیرند و همدردی خود را برای رفاه 40 میلیون نفر نشان دهند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گزارش اخیر خود در نشست شورای امنیت با موضوع افغانستان گفت که 6 ماه پس از تسلط طالبان بر افغانستان، این کشور همچنان با شرایط بحرانی مواجه است.

خانواده ها در چادرهای موقت زیر ورقه های پلاستیکی زندگی می کنند و برای گرم شدن مجبور هستند وسایل خود را بسوزانند.

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه نقدینگی در افغانستان وجود ندارد، اضافه کرد خطر سقوط ارز ملی افغانستان و نابودی 30 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در یک سال آینده وجود دارد.

گوترش همچنین گفت که تحریم ها و بی اعتمادی سیستم بانکی جهانی به این کشور، نزدیک به 9 میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرب باید طالبان را به رسمیت بشناسد

غرب باید طالبان را به رسمیت بشناسد