مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 19:272022-02-07سياسي

مراسم اعتکاف در خراسان شمالی برگزار می شود


مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم معنوی اعتکاف با رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی شهرهای استان به جز شهرهای قرمز برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در جلسه برنامه ریزی اعتکاف ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهارکرد: یکی از سنت‏ های حسنه و مستحبات اسلامی که پس ازپیروزی انقلاب اسلامی احیاء شد، سنت مبارک اعتکاف است.

وی گفت: سنت اعتکاف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حالت فراگیر و عمومی نداشت اما در چند ساله اخیر در میان جمع کثیری از صالحان و نیکان اعم از خواهران و برادران از اقشار گوناگون اجتماعی به ویژه دانشجویان و طلاب، متداول شده است و مساجد بسیاری از شهرها و روستاها پذیرای مهمانان خدا در ایام البیض ماه پر برکت رجب هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به روایت إذا نَزَلَتِ العاهاتُ وَالآفاتُ عوفِیَ أهلُ المَساجِد افزود: طبق این روایت هر گاه آسیب ها و آفت ها فرود آیند، مسجدیان در امان اند لذا در این ایام که ویروس کرونا بعنوان آفت و بلا بر سر ملتهای جهان سایه افکنده و زندگی مردم را مختل کرده، بهترین کار رجوع به مسجد برای عبادت است و یکی از عبادات مستحب، اعتکاف سه روزه ایام البیض است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم اعتکاف در خراسان شمالی برگزار می شود

مراسم اعتکاف در خراسان شمالی برگزار می شود