مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 17:222022-02-07پزشكي

30 درصد مردم به خدمات توانبخشی نیاز دارند


رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، اهمیت خدمات توانبخشی در جامعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: 30 درصد مردم به خدمات توانبخشی نیازمندند، - 10 درصد جوامع به نوعی دارای محدودیت هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازو سلامتی جامعه مؤثر بود و متأسفانه به رغم اهمیت ابعاد اجتماعی سلامت، این بخش در وزارت بهداشت متولی ندارد و این دانشگاه به عنوان مرجع، می تواند به این بخش کمک کند.

وی همچنین به اهمیت خدمات توانبخشی در اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: 30 درصد مردم به خدمات توانبخشی نیازمندند، 10 درصد جوامع به نوعی دارای محدودیت هستند و این در حالی است که سرعت رشد جمعیت سالمندی در کشور ما بسیار بالاست و 10 درصد فعلی جمعیت سالمندان کشور، در 20 سال آینده، به 30 درصد افزایش می یابد و متأسفانه سالمندی با مشکلات جسمی و حرکتی همراه است و از سویی، فرایند دریافت خدمات توانبخشی به آسانی انجام نمی شود، در دسترس نیستند و تحت پوشش بیمه ها نیستند، متولی در نظام سلامت ندارد و مردم از دسترسی به این بخش محروم هستند.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، نمونه هایی از نیازهای افراد دچار سکته مغزی، خانواده های دارای کودک معلول و بیماران مزمن به خدمات توانبخشی را ذکر کرد که این مشکلات در جوامع روستایی بیشتر از جامعه شهری است و سبب خواهد شد که بار سنگینی را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد مردم به خدمات توانبخشی نیاز دارند

30 درصد مردم به خدمات توانبخشی نیاز دارند