مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 13:422022-02-07سياسي

جیمز وب در حال خنک شدن برای آغاز یک انقلاب علمی


دانشمند ارشد تیم عملیات تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا در مورد حدود 40 روز حضور این تلسکوپ در فضا گفت: این تلسکوپ برای آغاز انقلاب علمی خود در حال خنک شدن است.

- دانشمند ارشد تیم عملیات تلسکوپ فضایی "جیمز وب" ناسا در مورد حدود 40 روز حضور این تلسکوپ در فضا گفت: این تلسکوپ برای آغاز انقلاب علمی خود در حال خنک شدن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، قریب به 40 روز در فضا برای تلسکوپ فضایی جیمز وب گذشته است و دانشمند ارشد عملیاتی آن می گوید که این مأموریت در مسیر خوبی قرار دارد و به زودی به کاوش کیهان می پردازد.

جان ماتر برنده جایزه نوبل و اختر فیزیکدان مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا می گوید: هم اکنون ابزارهای تلسکوپ در حال خنک شدن هستند.

برای اینکه ابزار مادون قرمز وب بتواند ظرافت های کهکشان ها، سیارات فراخورشیدی و دیگر اجرام را بررسی کند، باید بسیار سرد باشد و ماتر می گوید که فوتون های منفرد(ذرات نور) هم اکنون شروع به ثبت در آشکارسازهای تلسکوپ کرده اند.

وی می گوید: هنوز تصویری برای نشان دادن وجود ندارد، اما امیدواریم به زودی به وجود بیاید.

ماتر در مورد سفر حماسی که وب تاکنون تا رسیدن به یک مکان دوردست به نام نقطه لاگرانژ 2(Lagrange Point L2) انجام داده است، گفت که قرار گرفتن در این نقطه چندین نیروی گرانشی را متعادل می کند تا به تلس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جیمز وب در حال خنک شدن برای آغاز یک انقلاب علمی

جیمز وب در حال خنک شدن برای آغاز یک انقلاب علمی