مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 13:322022-02-07فرهنگي

ثبت چهار اثر میراث طبیعی خوزستان در فهرست واجد ارزش ملی


معاون میراث فرهنگی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از ثبت چهار اثر میراث طبیعی خوزستان در فهرست آثار واجد ارزش ملی خبر داد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمدرضا حسینی بروجنی گفت: ثبت چهار اثر میراث طبیعی در آثار واجد ارزش ملی در کنار آثار منقول و غیرمنقولی که طی ماه گذشته تاکنون به ثبت ملی رسیده اند نشان از داشته های غنی استان خوزستان و همت جمعی کارشناسان شهرستانی، استانی و انجمن های دوستدار میراث فرهنگی در معرفی این داشته های فرهنگی است.

او ادامه داد: در تاریخ 12 بهمن 1400 و به دنبال دعوت اداره کل ثبت و حرایم وزارت خانه از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، پرونده چهار اثر میراث طبیعی استان خوزستان که با کمک فعالان و انجمن های دوستدار میراث فرهنگی تدوین و نهایی شده بود، خوشبختانه با نظر موافق اکثریت اعضا شورا، این آثار واجد ارزش ملی شناخته شدند و به ثبت ملی رسیدند.

حسینی بروجنی افزود: سه پرونده متعلق به شهرستان لالی، شامل درخت کهنسال بلوط بابا روزبهان با قدمتی بالغ بر 400 تا 450 سال و در کنار اثر تاریخی امامزاده روزبهان، آبشار آب تاف که آبشاری دایمی است و در نزدیکی بلوط بابا روزبهان واقع شده است که در فصول بارندگی 100 و در دیگر فصول ارتفاع آن به 50 متر می رسد و دارای دبی آب مناسبی است و از جاذبه های مه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت چهار اثر میراث طبیعی خوزستان در فهرست واجد ارزش ملی

ثبت چهار اثر میراث طبیعی خوزستان در فهرست واجد ارزش ملی