مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 12:272022-02-07سياسي

رییس پژوهشکده فرهنگ و دین: جهاد کبیر، مقدمه «جهاد تبیین» است


برخی گمان می کنند جهاد تبیین مطالبه ای نوظهور در اندیشه مقام معظم رهبری است؛ در حالی که ما از ابتدا وقتی به منظومه فکری امام و رهبری نگاه کنیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نیره قوی رییس پژوهشکده فرهنگ و دین در نشست واکاوی مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تببین گفت: برای این که فهم درستی از این مطالبه داشته باشیم لازم است ببینیم نقطه کارکرد و کاربرد این واژه در نظام فکری انقلاب اسلامی چیست.

  نیره قوی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی شکل گرفت که نظام کمونیسم و لیبرالیسم، دو قطب دنیای معاصر بودند اما این خیزش و جریان انقلاب اسلامی بود که جهان بینی و نظام فکری نو و مستقل از این دو جریان غالب فکری را در جهان عرضه کرد.

وی افزود: آنچه انقلاب در این باره عرضه کرد یقینا به واژه پردازی های عالمانه ای نیاز دارد.

از این زاویه ما به شدت نیازمند نگاه مبنایی به واژه های اصیل انقلاب هستیم که در کلام امام، رهبری و اندیشمندان انقلاب تجسم یافته است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: آنچه انقلاب اسلامی ایران عرضه کرد از زاویه انطباق آن با عقلانیت و فطرت، کهنگی بردار نیست و گذشت زمان نمی تواند رنگ کهنگی را به انقلاب و ارزش های آن تحمیل کند چرا که عدالت، استقلال و آزادی هیچ گاه مشمول اِندراس و مرور زمان نمی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس پژوهشکده فرهنگ و دین: جهاد کبیر، مقدمه «جهاد تبیین» است

رییس پژوهشکده فرهنگ و دین: جهاد کبیر، مقدمه «جهاد تبیین» است