مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 11:322022-02-07ورزشي

اعلام موضع انجمن ایرانی حقوق اداری در مورد ماهیت حقوقی اساسنامه فدراسیون فوتبال


به موجب اسناد و مقررات بین المللی فوتبال، فدراسیون های ملی فوتبال باید به صورت موسسه ای مستقل، غیر دولتی و غیر انتفاعی و بهره مند از شخصیت حقوقی مستقل تشکیل گردند.

- این مهم، در پاراگراف 1 ماده 1 اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران نیز متجلی شده و بر اساس ضرب الاجل فیفا و بند 1 ماده 87 همان اساسنامه این موضع ظرف مدت یکسال باید به موجب بازنگری قانون ملی توسط دولت و مجلس ایران به رسمیت شناخته شده و تضمین گردد.

در غیر آن، فوتبال ایران در کلیه سطوح ملی و باشگاهی از رقابت های بین المللی حذف خواهد شدلذا ضرورت دارد وضعیت حقوقی فدراسیون فوتبال دز جهت حل مسایل بینالمللی آن واستمرار حضور در عرصه بین المللی مشخص گردد.

دوم- تببین حقوقی سابقه و موضوع در قوانین و آرای مراجع قضایی: الف- در قوانین و مقررات کشور بر اساس ماده 5 قانون محاسبات عمومی کشور (مصوب 1366) موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی واحدهای سازمانی مشخصی هستند که با اجازه قانون به منظور انجام وظایف و خدماتی که جنبه عمومی دارد، تشکیل شده و یا می شود ، تعریف شده اند .

فهرست این نهادها نیز در قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی (مصوب 1373) با اصلاحات و الحاقات بعدی ذکر شده است که یکی از آنها، فدراسیون های ورزشی آماتوری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام موضع انجمن ایرانی حقوق اداری در مورد ماهیت حقوقی اساسنامه فدراسیون فوتبال

اعلام موضع انجمن ایرانی حقوق اداری در مورد ماهیت حقوقی اساسنامه فدراسیون فوتبال