مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 08:222022-02-07حوادث

ریشه قتل های ناموسی کجاست؟


تحلیل جرم شناختی موضوع و واکاوی علل وقوع این گونه جرایم از سوی حقوقدان و جرم شناسان می تواند در پیشگیری و جلوگیری از تکرار این جرایم موثر باشد.

- عبدالصمد خرمشاهی معروفترین وکیل جنایی کشور به ایسنا گفت: حادثه ای که اخیراً در اهواز اتفاق افتاد بنظرم یکی از فجیع ترین جنایت هایی بود که امنیت روحی و روانی شهروندان را به شدت مختل کردکه مردی سر همسر خود را به دلایلی که ناموسی عنوان میکند میبرد و در خیابان به گردش در می آورد.

این فجیع ترین شکل قتل های ناموسی بود که در سال های اخیر دیده بودیم البته این نوع قتل نه اولین قتل است و نه میتونیم خوش بین باشیم که آخرین قتل از نوع قتل های خانوادگی یا ناموسی باشد.

آمارهایی که در این زمینه ارائه شده متاسفانه آمار بالایی است چه از سوی منابع تشکل های طرفدار حقوق زنان و چه آمارهایی که از سوی منابع رسمی از جمله نیروی انتظامی ارائه شده است.

وی افزود: میانگین قتل های ناموسی در پاره ای از نقاط و در ایران به خصوص مناطق جنوب بالاست و می بینیم که میانگین این قتل ها در سال شاید بالای 500 نفر برسد.

می دانیم که بیشتر انگیزه قتل های ناموسی معلول یکسری باورهاست و افکار غلط مردسالارانه و نابرابری جنسیتی و یا پایبندی به یک سری اعتقادات سنتی از جمله اینکه ننگ با خون پاک میشود باعث میشود که اینقدر قتل های ناموسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه قتل های ناموسی کجاست؟

ریشه قتل های ناموسی کجاست؟