مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 02:022022-02-06بين الملل

گفت وگوی تلفنی ماکرون با بایدن قبل از پرواز به مسکو


گفت وگوی تلفنی ماکرون با بایدن قبل از پرواز به مسکو - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه که قرار است روز دوشنبه به مسکو سفر کند با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به صورت تلفنی رایزنی کرد.

  براساس گزارش خبرگزاری رویترز، ماکرون و بایدن در این گفتوگوی تلفنی که 40 دقیقه طول کشیده است مواضع خود را درباره موضوعات مختلف از جمله بحران اوکراین هماهنگ کردند.

  کاخ سفید در بیانیه خود درباره این رایزنی تلفنی گفته، رهبران آمریکا وفرانسه درباره راههای بازدارندگی در واکنش به اقدام احتمالی روسیه علیه اوکراین و تجمع نیروهای نظامی این کشور در مرز اوکراین بحث و رایزنی کرده اند.

  جو بایدن و امانوئل ماکرون همچنین بر حمایت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرده و خواستار تماس نزدیک دو کشور با شرکایشان از جمله اوکراین برای مشورت با یکدیگر شده اند.

  علیرغم تکذیب روسیه در هرگونه اقدام نظامی علیه اوکراین، مقامات و رسانه های غربی مدعی حمله نظامی روسیه به اوکراین شده و میگویند که احتمال اقدام نظامی مسکو علیه اوکراین هر لحظه وجود دارد.

  روسیه در مقابل این ادعاها را در راستای تلاشهای آمریکا و ناتو برای استقرار نظامیان خود در اطراف مرزهای این کشور میداند و درباره تشدید تنشها به غرب هشدار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تلفنی ماکرون با بایدن قبل از پرواز به مسکو

گفت وگوی تلفنی ماکرون با بایدن قبل از پرواز به مسکو