مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 21:172022-02-06فرهنگي

دریاچه تمی دزفول ثبت ملی شد


سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول از ثبت دریاچه تمی این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد.

- اظهار کرد: ثبت دریاچه تمی معروف به بهشت گمشده در آثار واجد ارزش ملی در کنار آثار منقول و غیر منقولی که در ماه گذشته تاکنون به ثبت ملی رسیده اند، نشان از داشته های غنی شهرستان دزفول و تلاش و همت جمعی کارشناسان شهرستان و استان و انجمن های دوستدار میراث فرهنگی است.

وی افزود: در تاریخ 12 بهمن ماه جاری و به دنبال دعوت اداره کل ثبت و حرایم وزارتخانه میراث فرهنگی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، پرونده اثر میراث طبیعی شهرستان دزفول که با کمک فعالان و انجمن های دوستدار محیط زیست و هیئت های کوهنوردی در سال 1399 تدوین و نهایی شده بود، با نظر موافق اکثریت اعضا شورا ثبت آثار، واجد ارزش ملی شناخته شد و به ثبت ملی رسید.

سرپرست اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دزفول عنوان کرد: دریاچه تمی در بخش کوهستانی سردشت و در مرز استان های خوزستان، چهار محال و بختیاری و در جنوب رشته کوه های اشترانکوه و قالی کوه واقع شده است.

چراغ چشم بیان کرد: سازمان نقشه برداری کشور و سایت رسمی تقسیمات کشوری نیز موقعیت این دریاچه را در شهرستان دزفول، دهستان دره کاید، بخش سردشت در شمال غرب استان خوزستان ثبت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریاچه تمی دزفول ثبت ملی شد

دریاچه تمی دزفول ثبت ملی شد