مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 17:522022-02-06پزشكي

باکتری که میزبان را با روشی متفاوت آلوده می کند!


نیش حشرات و ذرات معلق در هوا دو مورد از روش هایی هستند که عوامل بیماری زا مانند ویروس ها و باکتری ها برای آلوده کردن میزبان از آن ها استفاده می کنند و اکنون زیست شناسان دانشگاه ایالتی سن دیگو روش جدیدی شناسایی کرده اند که یک نوع باکتری به وسیله آن سلول .

- نیش حشرات و ذرات معلق در هوا دو مورد از روش هایی هستند که عوامل بیماری زا مانند ویروس ها و باکتری ها برای آلوده کردن میزبان از آن ها استفاده می کنند و اکنون زیست شناسان دانشگاه ایالتی سن دیگو روش جدیدی شناسایی کرده اند که یک نوع باکتری به وسیله آن سلول های متعددی در میزبان را آلوده می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، این مطالعه که در مجله ی Nature Communications منتشر شده است نشان می دهد که چگونه گونه ی جدیدی از باکتری موسوم به Bordetella atropi به میزبان خود که یک کرم لوله ای است حمله می کند.

این باکتری ظاهر خود را به یک رشته بلند تغییر می دهد و در یک بازه زمانی 30 ساعته بدون تقسیم شدن تا 100 برابر اندازه یک باکتری معمولی رشد می کند.

محققان با تغییر ژن های Bordetella atropi دریافتند که انجام این فرآیند متکی به ژن ها و مولکول هایی است که سایر باکتری ها هنگام قرار گرفتن در محیط های غنی از مواد مغذی از آنها استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکتری که میزبان را با روشی متفاوت آلوده می کند!

باکتری که میزبان را با روشی متفاوت آلوده می کند!