مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 15:122022-02-06دانش

کشف اولین سیاهچاله تنها در کهکشان راه شیری توسط 2 اخترفیزیکدان ایرانی


یک سیاهچاله تنها در کهکشان راه شیری با روش اخترسنجی و ریزهمگرایی گرانشی، با همکاری دکتر سهراب راهوار استاد و عضو گروه کیهان شناسی دانشکده فیزیک و دکتر صدیقه سجادیان دانش آموخته دکتری دانشگاه صنعتی شریف کشف شد.

- یک سیاهچاله تنها در کهکشان راه شیری با روش اخترسنجی و ریزهمگرایی گرانشی، با همکاری دکتر سهراب راهوار استاد و عضو گروه کیهان شناسی دانشکده فیزیک و دکتر صدیقه سجادیان دانش آموخته دکتری دانشگاه صنعتی شریف کشف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شریف؛ یک تیم بین المللی متشکل از محققان بیش از 50 موسسه پژوهشی و گروه های تحقیقاتی شامل دو اخترفیزیکدان ایرانی موفق شدند با استفاده از اثر اختلاف منظر در ریزهمگرایی گرانشی، جرم و فاصله یک سیاهچاله تنها را در راستای مرکز کهشان راه شیری محاسبه کنند.

با توجه به نتیجه درخشان این پژوهش که دکتر سهراب راهوار، عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک و دکتر صدیقه سجادیان، فارغ التحصیل دکترای دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و عضو هییت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در آن همکاری داشته اند، پیش بینی می شود روزهای هیجان انگیری در کشف سیاهچاله های منفرد گشوده شود.

انحراف نور و همگرایی گرانشی از پیش بینی های نظریه نسبیت عام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف اولین سیاهچاله تنها در کهکشان راه شیری توسط 2 اخترفیزیکدان ایرانی

کشف اولین سیاهچاله تنها در کهکشان راه شیری توسط 2 اخترفیزیکدان ایرانی