مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 14:072022-02-06اقتصادي

«اشتغالزایی» دغدغه اول کشور است/ بیش از 2 درصد تولید علم جهان متعلق به ایران است


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اشتغالزایی دغدغه اول کشور است، بر ضرورت حفظ نخبگان و جلوگیری از مهاجرت آنان و همچنین توسعه آموزش های مهارتی در کشور تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی گل در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه فنی وحرفه ای که در دانشکده شریعتی دانشگاه فنی وحرفه ای برگزار شد، با اشاره به اینکه نهضت اشتغالزایی اولویت اول کشور محسوب می شود، اظهار کرد: بیکاری یکی از مشکلات کشور است که باید برطرف شود و باید نخبگان خود را حفظ کنیم و مهاجرت معکوس را رقم بزنیم.

وزیر علوم با بیان اینکه هم اکنون میزان دانایی در جامعه ما توسعه یافته و فرهنگ جامعه ما فرهنگ علم، دانش و فناوری شده است، گفت: اعتقاد دارم، چون این نظام بر پایه خون شهدا بنا شده است، هر مسؤول و مدیری که در مسیر غیر از شهدا را طی کند، عاقبت به خیر نمی شود.

زلفی گل با بیان اینکه باید برنامه ریزی و مدیریت درست از این فرهنگ شکل بگیرد، افزود: بزرگترین سرمایه هر کشور ایجاد فرهنگ سالم است.

آرمان جامعه ما تحقق مدینه فاضله است و مدینه فاضله بر مدار علم و دانش و فناوری است و وظیفه سنگینی داریم که باید این فرهنگ را به درستی شکوفا کنیم.

وی تأکید کرد: در قبل از انقلاب 170 هزار دانشجو در کشور تحصیل می کرد و در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 200 هزار دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اشتغالزایی» دغدغه اول کشور است/ بیش از 2 درصد تولید علم جهان متعلق به ایران است

«اشتغالزایی» دغدغه اول کشور است/ بیش از 2 درصد تولید علم جهان متعلق به ایران است