مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 11:172022-02-06اقتصادي

ریزش سقف مسجدی با قدمت 700 ساله در دزفول


رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول در خصوص وضعیت پل قدیم، ماجرای ریزش سقف مسجدی با قدمت 700 ساله و جذب اعتبارهای ملی و استانی برای بازسازی و حفاظت از اماکن تاریخی این شهرستان توضیحاتی ارایه کرد.

- دکتر عباس چراغ چشم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای ترمیم پل ساسانی (پل قدیم) دزفول، تنها پل آجری پابرجا در جهان، قریب به یک میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه از ردیف اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای حفاظت از پل، ساختمان سابق اداره راهداری به اداره میراث فرهنگی تحویل داده شده و از آن برای ایجاد موزه جهت حفاظت و نگهبانی از پل استفاده خواهد شد تا در صورت وقوع هر گونه حادثه مسئولان مربوطه پاسخگو باشد.

چراغ چشم افزود: از طرفی هم برای زیباسازی و نورپردازی پل هزینه ای از طرف وزارتخانه پرداخت شده و طرحی جامع نیز برای ملحقات پل و پیرامون آن ارایه شده است.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول بیان کرد: آسیب های پیرامون پل که علت اصلی آن ریختن فاضلاب ها در زیر پل است باعث سست شدن پایه های آن می شود.

وی خاطرنشان کرد: تداوم حضور پل در شهرستان موجب رونق صنعت گردشگری و حضور توریست ها برای بازدید می شود که به اقتصاد شهرستان کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزش سقف مسجدی با قدمت 700 ساله در دزفول

ریزش سقف مسجدی با قدمت 700 ساله در دزفول