مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 10:472022-02-06اقتصادي

چشم انداز تحولات قزاقستان؛ آیا زنجیره «بی ثباتی» قطع می شود؟


اغتشاشاتی که در نخستین روزهای سال جدید میلادی در قزاقستان به وقوع پیوست، احتمالاً در آینده نه چندان دور زنجیره ای از رویدادهای دیگر که به طور مستقیم با اوضاع این کشور مرتبط خواهد بود را در پی خواهد داشت.

- نورالدین مامبیت اف تحلیلگر سیاسی و معاون مدیر مرکز تحلیلی راه حلهای عاقلانه در قرقیزستان ضمن یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، به بررسی چشم انداز تحولات سیاسی و امنیتی قزاقستان پرداخت.

در این یادداشت آمده است: اغتشاشاتی که در نخستین روزهای سال جدید میلادی در قزاقستان، به ویژه در غرب و جنوب این کشور، در ابتدا به دلایل اقتصادی و مشخصا افزایش قیمت گاز مایع آغاز شد، احتمالاً در آینده نه چندان دور زنجیرهای از رویدادهای دیگری را که به طور مستقیم با اوضاع این کشور مرتبط خواهد بود، در پی خواهد داشت.

تعدادی از کارشناسان مسائل آسیای مرکزی، چه در روسیه و چه در خود قزاقستان، ورود نیروی نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی به این کشور را از دست دادن حاکمیت کشور ارزیابی کردند.

مبنای بخشی از این ارزیابیها را این واقعیت شکل داده که طبق اطلاع رسانه ها، حفاظت و حراست از کاخ ریاست جمهوری قزاقستان در پایتخت این کشور از سوی تیپ 31 هوابرد وزارت دفاع روسیه تامین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز تحولات قزاقستان؛ آیا زنجیره «بی ثباتی» قطع می شود؟

چشم انداز تحولات قزاقستان؛ آیا زنجیره «بی ثباتی» قطع می شود؟