مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 10:372022-02-06اقتصادي

آمادگی 65 درصد شالیزارهای گیلان برای انجام شخم زمستانه


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به بارش نزولات آسمانی و لزوم توجه به انجام شخم زمستانه، گفت: 65 درصد اراضی کشاورزی گیلان شرایط انجام شخم را دارند.

- ، سید علی موسوی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بارش نزولات آسمانی و لزوم بهره گیری کشاورزی از این نزولات برای انجام شخم زمستانه اراضی کشاورزی، اظهار کرد: 65 درصد از شالیزارهای گیلان قابلیت شخم زمستانه را دارند.

وی به آغاز شخم زمستانه در شالیزارهای استان گیلان اشاره کرد و افزود: اجرای شخم زمستانه نخستین اقدام در راستای اماده سازی اراضی برای کشت محصولات کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به مزایای اجرای شخم زمین در زمستان، ادامه داد: دفع آفات، نابودی کرم ساقه خوار برنج، امکان بکارگیری کودهای فسفاته و پتاسه و کاهش هزینه های کشاورز از مهم ترین مزایایی انجام شخم زمستانه در اراضی کشاورزی است.

وی با بیان اینکه اگر کشاورزان با انجام شخم زمستانه پاک تراشی حاشیه مزارع را انجام دهند در کاهش جمعیت زمستان گذران آفت و کرم ها بسیار تأثیرگذار است، اضافه کرد: انجام شخم زمستانه بیشتر در اراضی دارای آب سطحی توصیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی 65 درصد شالیزارهای گیلان برای انجام شخم زمستانه

آمادگی 65 درصد شالیزارهای گیلان برای انجام شخم زمستانه