مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 09:522022-02-06سياسي

شقایق های دشت انقلاب در خراسان جنوبی


در آستانه چهل و سالگی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی لازم است یادی هم از شقایق های دشت انقلاب در خراسان جنوبی کنیم با این لاله های گلگون کفن در این استان آشنا شویم.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛خراسان جنوبی ها که همیشه و در همه حال پا به رکاب انقلاب در همه برهه ها و عرصه ها بوده اند پیش از به بار نشستن انقلاب اسلامی هم همگام با همه مردم ایران اسلامی به میدان مقابله با حکومت شاهنشاهی آمدند و در این راه 14 شهید والامقام نیز تقدیم به اسلام کردند در این نوشتار سعی کردیم به اختصار با زندگی نامه این شهدای والامقام که جزء شقایق های دشت انقلاب در خراسان جنوبی به حساب می آیند آشنا شویم.

                                      شهید علی سندروس این شقایق دشت انقلاب که سال 1343 در بیرجند به دنیا آمد بعد از طی دوران تحصیل در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در سال اول دبیرستان که راهپیمایی ها علیه شاه خائن اوج گرفت او نیز به خیل راهپیمایان پیوست.

اما زمانی عشقش به شهادت بیشتر از قبل شد که یکی از دوستانش به نام محمدتقی خاکشور در این راهپیمایی ها به شهادت رسید او نیز آروز کرد که کاش خدا شهد شیرین شهادت را نصیبش کند.

خدا هم آروزیش را تحقق بخشید و بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران به وطن در میدان شهدا و مقابل ژاندامری بیرجند شهد شیرین شهادت را نوشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شقایق های دشت انقلاب در خراسان جنوبی

شقایق های دشت انقلاب در خراسان جنوبی