مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 08:172022-02-06بين الملل

چرا اقدام آمریکا در تعلیق برخی تحریم های هسته ای ایران به معنای حسن نیت نیست؟


تعلیق تحریم ها نشان می دهد آمریکا همچنان به دنبال پیگیری مذاکرات هسته ای در وین و به نتیجه رساندن آن است اما قرار نیست هیچ امتیاز جدیدی در این باره به ایران داده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روز گذشته منابع خبری و همچنین شبکه الجزیره در خبری اعلام کردند دولت بایدن برخی تعلیق های تحریم های هسته ای ایران را که سال 2020 توسط دولت ترامپ دوباره مشمول تحریم قرار گرفته بود، بازگردانده است.

در ابتدای امر گمان می رفت این اقدام، نشانه ای از حسن نیت آمریکا برای بازگشت به میز مذاکره مستقیم با ایران باشد اما نگاهی به جزییات این مساله نشان می دهد اگر در نهایت بخواهیم بسیار خوشبینانه با این خبر برخورد کنیم، باید بگوییم تعلیق تحریم ها نشان می دهد آمریکا همچنان به دنبال پیگیری مذاکرات هسته ای در وین و به نتیجه رساندن آن است اما قرار نیست هیچ امتیاز جدیدی در این باره به ایران داده شود.

   براساس خبر منتشرشده، تعلیق تحریم ها مربوط به حضور و فعالیت کشورهایی مانند چین و روسیه یا کشورهای اروپایی در فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران است، این مساله سال 2015 در توافق برجام مورد تأکید قرار گرفته بود تا بلکه بتواند راهی برای اجرایی شدن برجام باشد؛ بدین معنی که کشورهای چین و روسیه در این باره بر همین مبنا می توانستند به همراه شر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اقدام آمریکا در تعلیق برخی تحریم های هسته ای ایران به معنای حسن نیت نیست؟

چرا اقدام آمریکا در تعلیق برخی تحریم های هسته ای ایران به معنای حسن نیت نیست؟