مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 08:072022-02-06اقتصادي

700 میلیون متر مکعب پیک مصرف گاز در بخش خانگی


در اواخر دی و اوایل بهمن پیک مصرف گاز خانگی به 700 میلیون متر مکعب رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جواد اوجی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما افزود: این در حالی است که خروجی پالایشگاه ها 845 میلیون متر مکعب بود و موجب شد در بخش عرضه افت فشار ایجاد نشود.

وی گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه تولید روزانه گاز شیرین و خروجی پالایشگاه ها باید به یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب می رسید، اما بدلیل سرمایه گذاری نکردن در سال های گذشته در بخش گاز اکنون خروجی پالایشگاه ها حدود 840 میلیون متر مکعب است.

او با بیان اینکه سالانه روند افزایش 10 تا 12 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی، صنعتی و نیروگاهی را داریم ادامه داد: پیش بینی می کردیم در پیک مصرف امسال حدود 200 تا 250 میلیون متر مکعب کمبود گاز داشته باشیم.

وی افزود: در ابتدای کار دولت سیزدهم وضع سطح ذخایر سوخت نیروگاه ها در مخازن آن ها در مقایسه با سال گذشته 20 تا 25 درصد کمتر بود بنابراین فرماندهی تامین سوخت زمستانی را بر عهده گرفتم و با افزایش 30 درصدی کرایه تانکر های سوخت رسان تلاش فراوانی را برای پرکردن مخازن سوخت نیروگاه ها انجام دادیم.

اوجی گفت: اولویت ما در بخش گاز تامین مصرف خانگی است و به این دلیل برای مصرف نیروگاه ها به سمت تامین سوخت مایع برای آن ها رفتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

700 میلیون متر مکعب پیک مصرف گاز در بخش خانگی

700 میلیون متر مکعب پیک مصرف گاز در بخش خانگی