مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 04:272022-02-06سياسي

شعارهای سیاسی ترین انقلاب مذهبی جهان


«ای شاه خائن/آواره گردی / کُشتی جوانان وطن /آه و واویلا، .

»، «زاری مکن شهبانو/ اگه ممد بمیره / کارتر تو رو می گیره»، «ازهاری بیچاره ، ای سگ چارستاره، - ای شاه خائن/آواره گردی / کُشتی جوانان وطن /آه و واویلا، .

، زاری مکن شهبانو/ اگه ممد بمیره / کارتر تو رو می گیره ، ازهاری بیچاره ، ای سگ چارستاره، باز هم بگو نواره، نوار که پا نداره و امروز هوا بارونیه، کشتن شاه قانونیه .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز هفدهم بهمن ماه چهل و سومین دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران است؛ انقلابی که مبداءاش بنا بر ثبت مورخان وقایع تاریخ انقلاب از 15 خرداد 1342 شروع شد و رفته رفته با خشن تر شدن رفتارهای رژیم پهلوی موجب پیوستن مردم عادی، روحانیون و شخصیت های دینی و دانشگاهی به صفوف مبارزان شد.

با تندتر شدن هجمه های فکری و فیزیکی رژیم به انقلابیون و رو به وخامت گذاشتن جو سیاسی – اجتماعی ایرانِ عصر پهلوی مردم دل سوخته کوچه و بازار که در دستگاه روضه و دسته های عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (ع) خدمت می کردند با الهام از سید شهیدان و با تاثیر از شخصیت کاریزماتیک سیدروح الله موسوی خمینی، ظلم و ستم رژیم پهلوی را به شعر در آوردند و ماندگارترین و شورانگیزترین شعارهای انقلابی را بین طبقات مختلف اجتماعی ایران اشاعه دادند و روز به روز بر تعداد مخالفان رژیم پهلوی افزودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعارهای سیاسی ترین انقلاب مذهبی جهان

شعارهای سیاسی ترین انقلاب مذهبی جهان