مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 15:472022-02-05اقتصادي

تعداد دستگاه های متصل به اینترنت به 11 میلیارد رسید


معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه تعداد دستگاههای متصل به اینترنت به 11 میلیارد دستگاه در سال 2021 رسیده است، گفت: در آینده شاهد اقتصاد 6 تریلیون دلاری برای صنعت اینترنت اشیا خواهیم بود.

- به نقل از وزارت ارتباطات، ستار هاشمی در مراسم افتتاح آزمایشگاه کاربرد اینترنت اشیا (IOT) برای تأمین امینت غذایی و کاهش مصرف آب و شبکه گلخانه های هوشمند کوچک مقیاس که هم زمان با دهه فجر در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات به بهره برداری رسید، با اشاره به رشد و توسعه فناوری اینترنت اشیا در دهه های گذشته در جهان گفت: در سال 2011 یک میلیارد دستگاه متصل به فناوری IOT وجود داشت.

این در حالی است که در سال 2021 تعداد دستگاه های متصل به 11 میلیارد رسید و برآورد می شود که تا سال 2030 بالغ بر 30 میلیارد تجهیز IOT را در جهان شاهد باشیم.

این مسئله نشان از اهمیت این فناوری دارد.

پیش بینی اقتصاد 6 تریلیون دلاری برای اینترنت اشیا وی با اشاره به صنعت اینترنت اشیا گفت: در سال های آینده در حوزه صنعت اینترنت اشیا شاهد حجم اقتصاد 4.

5 تا 6.

1 تریلیون دلاری خواهیم بود.

معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه فناوری های نوین همچون اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، 5G و… با یکدیگر همپوشانی یا همزیستی دارند گفت: سنسورهای IOT به زیرساخت های ارتباطی که یکی از مصادیق آن نسل پنجم شبکه ارتباطی یا 5G خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد دستگاه های متصل به اینترنت به 11 میلیارد رسید

تعداد دستگاه های متصل به اینترنت به 11 میلیارد رسید