مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 11:572022-02-05بين الملل

اقدام جدید آمریکا؛ بازی بچه گانه با حاصل جمع صفر


دولت بایدن با اقدام جدید خود حتی در ارائه نمایش علاقه مندی به توافق نیز موفق عمل نکرد زیرا موضوعاتی که تعلیق تحریم های آن اعلام شده اساسا مسائلی نیست که پیشبرد آنها با موانع جدی حاصل از تحریم های آمریکا روبرو باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا جمعه شب اعلام کرد که این کشور با اعمال برخی معافیت های تحریمی، شرایطی را فراهم کرده که کشورها و شرکت های خارجی بتوانند با ایران در پروژه های نیروگاه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی تهران همکاری کنند.

این معافیت ها پیش از این از سوی مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در ماه می 2020 لغو شده بود.

وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرده؛ معافیت های ارائه شده به منظور تسهیل گفتگوها در وین طراحی شده که به دستیابی به توافقی برای بازگشت متقابل به برجام کمک می کند.

این اقدام واشنگتن در شرایطی که هیئت های سیاسی مذاکره کننده در وین برای رایزنی بیشتر به پایتخت ها بازگشته اند از سوی برخی رسانه ها به عنوان نشانه ای از نزدیک شدن مذاکرات وین به توافق تفسیر شد که البته نمی تواند برداشت درستی باشد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص با تاکید بر تداوم پیگیری سیاست ترامپ از سوی دولت بایدن گفت: ما دقیقا همان کاری را کردیم که دولت قبلی کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام جدید آمریکا؛ بازی بچه گانه با حاصل جمع صفر

اقدام جدید آمریکا؛ بازی بچه گانه با حاصل جمع صفر