مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 10:572022-02-05اقتصادي

دریاچه ارومیه آب می رود


دریاچه ارومیه، نامی آشنا در شمال غربی کشور که طبق تقسیمات کشوری، این دریاچه میان استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار گرفته و بزرگ ترین دریاچهٔ داخلی ایران، - بزرگ ترین دریاچهٔ آب شور در خاور میانه، و ششمین دریاچهٔ بزرگ آب شور دنیا است که بی اهمیت به حال خود رها شده است.

تغییرات اقلیمی ، کاهش نزولات آسمانی و کاهش حجم آب سدهای حوضه دریاچه و توقف رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه باعث شد تراز دریاچه کاهش یافته و حجم و مساحت این نگین آبی نیز کوچکتر شود.

بر اساس تصمیمات دولت یازدهم ستادی باهدف اجرای پروژه هایی در جهت احیای این دریاچه زیبا تاسیس شد که بعد از پایان دولت دوازدهم عملا این ستاد تعطیل و دریاچه ارومیه به حال خود رها شد این درحالی است که مساحت فعلی دریاچه ارومیه 2126 کیلومتر مربع شده و حجم آب این دریاچه شور نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و 920 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

کاهش 59 سانتی متری تراز دریاچه ارومیه جواد محمدی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تراز فعلی دریاچه 1270.

68متر است که آمار مقایسه ای با مدت مشابه کاهش 59 سانتی متری تراز را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریاچه ارومیه آب می رود

دریاچه ارومیه آب می رود