مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 10:222022-02-05سياسي

یک بام و دو هوای جریان زاینده رود و طرح های انتقال آب


جریان 10 روزه زاینده رود برای کشاورزان، اگرچه موجب خوشحالی زودگذر اصفهانی ها شده، اما این اتفاق واکنش هایی را در استان های مجاور به همراه داشته است.

- خروجی سد زاینده رود 12 بهمن ماه برای مدت دوازده روز برای تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان باز شد، اگرچه کشاورزان اصفهان از این اتفاق رضایت اندکی دارند و تنها امکان کشت 30 درصد اراضی خود را دارند، اما هنوز نمایندگان استان هم جوار این تصمیم را اشتباه می دانند.

به اعتقاد نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس، بازگشایی زاینده رود یک تصمیم غلط و این بازگشایی یک تصمیم یک طرفه و غلط بود، این گلایه به وزارت نیرو انعکاس داده شده است و قطعاً تذکرات لازم را به وزیر نیرو خواهیم داد، حقوق مردم این استان به صورت ویژه توسط مسئولان پیگیری می شود البته احمد راستینه به مردم استان خود گفت که نگرانی از بابت کمبود آب نداشته باشند، 1,000 میلیارد تومان برای پروژه آبرسانی بن-بروجن تخصیص پیدا کرده است، با تکمیل این پروژه تا پایان سال 1401 مشکل تنش آبی در این استان حل و کام مردم شیرین خواهد شد.

این درحالی است که معاون امور عمرانی استانداری اصفهان در این باره به ایسنا گفته بود که تصمیم بازگشایی سد زاینده رود برای کشت کشاورزان شرق اصفهان براساس کار کارشناسی، جلسات متعدد و بسته های احیای ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک بام و دو هوای جریان زاینده رود و طرح های انتقال آب

یک بام و دو هوای جریان زاینده رود و طرح های انتقال آب