مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 09:222022-02-05سياسي

«امام علی و مسیحیان»؛ جدیدترین یادداشت ژوزف الهاشم


مشکل اساسی جاهلان و فرقه گرایان، و همچنین دلیل اصلی حماقت روشنفکران ما این است که تاریخ را رها می کنند، تاریخ نیز آنها را از تمدن بیرون می راند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عباس خامه یار رایزن فرهنگی ایران در لبنان می گوید:گذاشته بودم تا دوست ارجمندم، ادیب مسیحی سرشناس و وزیر اسبق لبنان استاد ژوزف الهاشم برای شرکت و سخنرانی در همایشی درباره نهج البلاغه در یکی از دانشگاه های بزرگ کشورمان، سفری به ایران داشته باشد، اما شرایط کرونایی میزبان ومیهمان، اجازه چنین سفری را نداد و در تماس تلفنی سه روز پیش با ایشان قرار شد این سفر به زمان دیگری موکول شود.

اما استاد مژده داد که یادداشتی را در روزنامه لبنانی ومعروف الجمهوریه با عنوان الإمام علی و المسیحیّون منتشر خواهد کرد و مطالعه آن را توصیه کرد.

بی صبرانه منتظر یادداشت بودم تا اینکه صبح امروز آن را دریافت و با شور و شعف مطالعه کردم وچنان تحت تاثیر قرار گرفتم که حیفم آمد اقدام به ترجمه فارسی آن نکنم و متن آن را در آستانه خجسته سالروز میلاد امام علی (ع) در اختیار هموطنان و فارسی دانان جهان قرار ندهم.

در ضمن برای آشنایی بیشتر با نویسنده شهیر لبنانی، مراجعه به یادداشت اینجانب با عنوان ژوزف الهاشم؛ سیاستمداری مسیحی وشاعری شیعه دوست از تبار هاشمی که در مورخه 1400/10/4 در رسانه ها منتشر شد، را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«امام علی و مسیحیان»؛ جدیدترین یادداشت ژوزف الهاشم

«امام علی و مسیحیان»؛ جدیدترین یادداشت ژوزف الهاشم