مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 08:472022-02-05سياسي

گرد و غبار را نمی توان از زندگی امروز حذف کرد


مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار با اشاره به اینکه مدیریت نامناسب آب و پوشش گیاهی به طور همزمان در این منطقه سبب غبارخیز بودن ایران شده است، - گفت: گرد و غبار، قابل حذف از زندگی ما نیست و باید به فکر سازگاری بود.

علی محمد طهماسبی بیرگانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: فرایند فرسایش بادی در کشور ما اصولاً یک فرایند تاریخی است؛ این موضوع نه تنها مربوط به امروز و دیروز نیست، بلکه به زمان های پیش از استقرار انسان روی کره زمین بازمی گردد.

وی افزود: ایران، اکوسیستم شکننده ای دارد، با همان شکنندگی نیز مقاومت زیادی کرده است، اما دیگر توان مقابله نداشته و عکس العمل نشان داده است.

عمده عوامل مربوط به مدیریت نامناسب آب و پوشش گیاهی است.

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار با بیان اینکه طبق آخرین تحقیق منتشر شده، 75 درصد گرد و غبارها در کره زمین منشأ طبیعی دارند و تنها 25 درصد آنها محصول عوامل انسانی است، تصریح کرد: با توجه به تأثیر متقابل انسان و طبیعت و درمورد عوامل متعددی که سبب بروز این امر می شود، به طور روشن نمی توان علل طبیعی و انسانی را از هم تفکیک کرد.

طهماسبی بیرگانی با اشاره به اینکه مدیریت نامناسب آب و پوشش گیاهی به طور همزمان در این منطقه سبب غبارخیز بودن ایران شده است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرد و غبار را نمی توان از زندگی امروز حذف کرد

گرد و غبار را نمی توان از زندگی امروز حذف کرد