مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 بهمن 1400 ساعت 11:122022-02-04اجتماعي

بحران فرونشست زمین به بادرود رسید/ چاه نشست یا فرونشست+تصاویر و فیلم


کارشناس جغرافیا و برنامه ریزی شهری گفت: دشت بادرود در شمال استان اصفهان، حدفاصل کاشان، نطنز، اردستان و دشت کویر ایران واقع شده که در سال های اخیر پدیده فرونشست به طور آرام در آن رخ داده و امروزه اثرات آن بیشتر در حال نمود پیدا کردن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نطنز، هر روز اخبار جدیدی از فرونشست زمین در مناطق مختلف کشور به ویژه استان اصفهان به گوش می رسد، این پدیده به دشت های بادرود نیز رسیده است.

عبدالعظیم شکاری مسؤول انجمن حافظان محیط زیست بادرود با انتشار فیلمی از بازدید خود از مناطق کویری بادرود اظهار کرد: دیگر نام این پدیده فرونشست نیست و باید به آن چاه نشست یا چاله نشست بگوییم و عامل اصلی آن برداشت بی رویه آب از زمین است.

خطر پدیده فرونشست شاید بیش از زلزله باشد سعید صالحیان کارشناس جغرافیا و برنامه ریزی شهری در این خصوص اظهار کرد: نشست یا فرونشست زمین پدیده ای است که عمدتاً در اثر خالی شدن آب بافت های متراکم و لایه های زیرین سطح زمین رخ می دهد و در اثر آن سطح زمین به صورت تدریجی و در برخی موارد به صورت ناگهانی فرو می نشیند، این نشست باعث ایجاد ترک و شکاف هایی در زمین شده و باعث تأثیر روی الگوی جریان آب زیرزمینی و سطحی، تغییر کیفیت آب های زیرزمینی، تغییر شکل سطح زمین و سیل خیزی مناطق می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران فرونشست زمین به بادرود رسید/ چاه نشست یا فرونشست+تصاویر و فیلم

بحران فرونشست زمین به بادرود رسید/ چاه نشست یا فرونشست+تصاویر و فیلم