مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 بهمن 1400 ساعت 07:422022-02-04بين الملل

رهبر داعش چگونه کشته شد؟


چندین ساعت پس از کشته شدن رهبر داعش جزییات جدیدی از عملیات آمریکا منتشر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از الجزیره، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که ابتدا خبر کشته شدن ابوابراهیم الهاشمی القرشی ، رهبر داعش را با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود، شامگاه پنجشنبه در سخنانی کوتاه در کاخ سفید تاکید کرد که عملیات کشتن القرشی با دستور وی صورت گرفته و هیچ یک از نظامیان آمریکایی در این عملیات آسیبی ندیدند.

وی با قدردانی از نیروهای کرد سوریه موسوم به سوریه دموکراتیک به خاطر نقششان در این عملیات گفت که به همکاری با همپیمانانمان در ارتش عراق، نیروهای پیشمرگ و نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) ادامه می دهیم.

باید عنوان داشت: رهبر کشته شده داعش بر عمیلات های این گروه در تمام دنیا نظارت مسنقیم داشت که آخرین آن ها حمله به زندان غویران در الحسکه سوریه بود که در جریان آن ده ها تن در درگیری داعش با کردها کشته شدند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با اعلام جزییاتی از این عملیات تاکید کرد که عملیات منجر به کشته القرشی، از طریق هلی برن نیرو و با مشارکت پهپادها و بالگردها انجام شده است.

بنا بر اعلام مقامات نظامی آمریکا برنامه ریزی برای این عملیات از چند ماه پیش صورت گرفته و از یک ماه پیش بایدن در جریان این برنامه حمله قرار گرفته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبر داعش چگونه کشته شد؟

رهبر داعش چگونه کشته شد؟