مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 بهمن 1400 ساعت 03:372022-02-04ورزشي

دغدغه پیشرفت با تفریحات شاه چه کرد؟!


یکی از تبلیغات جریان سلطنت طلب آن است که می گویند شاه کلیه هم و غم زندگی خود را برای پیشرفت ایران گذاشته بود و در این راه هیچ تفریحی نداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازشاه حتی برای تفریح بیش از 40 روز برای سفرهای تفریحی به خارج از کشور می رفت، اسدالله علم ناراحتی خود را از این سفرهای طولانی در خاطرات خود روایت می کند.

او در خاطرات 30 بهمن 1348 می نویسد: امروز بعد از ظهر که به حضور شاه رفتم، وسط کار ماساژ و حمام بودند، دو ساعتی با هم صحبت کردیم.

عرض کردم به نظر من ایشان هم در ورزش و هم در فعالیت های شبانه [!] افراط می کنند… به تذکرم خندید… بار دیگر پیشنهاد کردم به حد کافی خارج از مملکت بوده ایم و اکنون بهتر است برگردیم.

مثل اینکه دنیا را بر سرش خراب کرده باشم، اما وظیفه من ایجاب می کند که به اطلاع برسانم که پادشاه ایران نمی تواند 45 روز را خارج از وطنش و صرفاً بابت استراحت و سرگرمی بگذراند.

مردم این چیزها را تحمل نمی کنند.

در این زمینه مواردی که بشود به آن پرداخت بی اندازه زیاد است که همگی نشان می دهند شاه بخش اعظم زندگی خود را به تفریح و در حاشیه آن به امور جاری و مشکلات کشور می پرداخته است! [1] اسدالله علم، گفتگوهای من با شاه (خاطرات محرمانه امیراسدالله علم)، ج 1، تهران، طرح نو، چ اول، بهار 1371، ص 265.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دغدغه پیشرفت با تفریحات شاه چه کرد؟!

دغدغه پیشرفت با تفریحات شاه چه کرد؟!