مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 20:272022-02-03سياسي

پرونده ثبت جهانی هگمتانه به یونسکو ارسال شد


پرونده ثبت جهانی هگمتانه به یونسکو ارسال شده و در بین آثار تاریخی و فرهنگی ایران برای ثبت جهانی در یونسکو، منظر تاریخی هگمتانه در اولویت نخست قرار دارد.

- به گزارش، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، پنجشنبه در ادامه پیگیری های مسائل استان و سفر به پایتخت، با علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دیدار و مسائل و موانع ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان را پیگیری و مورد بحث و بررسی قرار داد، و در این راستا گفت: هگمتانه یکی از آثاری است که بنای تاریخ و تمدن ایران زمین است و باید زمینه های ثبت جهانی آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که در راه جهانی شدن این اثر ارزشمند تاریخی وجود دارد، قابل حل و رفع شدن است، اظهار کرد: هگمتانه به عنوان یک اثر ملی اهمیت بالایی دارد و با جهانی شدن آن، سند تمدن پنج هزار ساله کشورمان امضا می شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان شامل تپه هگمتانه، بازار و بافت تاریخی است که برای ثبت جهانی آماده سازی شده است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: منظر تاریخی هگمتانه در شهر همدان مسیر آرامگاه بوعلی تا آرامگاه باباطاهر را شامل می شود که با ثبت این اثر، میراث فرهنگی این محدوده شامل بافت تاریخی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ثبت جهانی هگمتانه به یونسکو ارسال شد

پرونده ثبت جهانی هگمتانه به یونسکو ارسال شد