مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 16:322022-02-03سياسي

هویدا بهایی نبود ؟


شایع کرده بودند هویدا فردی معتقد و مسلمان بود، سفر حج رفته و در سخنرانی ها از اعتقادات دینی خود می گفت ولی پس از پیروزی انقلاب او را فردی بهایی خواندند که بهایی ها را به قدرت رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزای مهر ، یکی از مواردی که درباره امیرعباس هویدا پیش و پس از انقلاب اسلامی مطرح بود بهایی بودن او می باشد، هویدا بارها بهایی بودن خود را که از سوی انقلابیون به عنوان اتهام علیه او مطرح شده بود رد کرده و گفته بود که مسلمان است.

اما اسناد ساواک چیز دیگری می گویند، ظاهر سازی یکی از توصیه هایی بود که در اولین ماه صدارت امیرعباس هویدا برای مقابله با انتقادات پیرامون بهایی بودن نخست وزیر جدید از سوی ساواک مطرح می شد.

به عنوان نمونه در یک سند ساواک به تاریخ 18 بهمن 1343 می خوانیم: محترما معروض می دارد پس از ترور نخست وزیر سابق و انتصاب جناب آقای هویدا به نخست وزیری از گوشه و کنار شنیده می شد که مخالفین وضعیت حاضره به تکاپو افتاده با اشاعه اکاذیب اذهان مردم بی سواد، به ویژه کهنه مقدسین، را تحت عنوان بهایی بودن نخست وزیر و بودن سه وزیر بهایی در کابینه ایشان و پیشرفت بهاییان، که عمال اصلی صهیونیست در ایران می باشند، در امور مملکتی و تجارتی سر زبان ها انداخته همواره برای پیشرفت مقاصد سوء خویش به ویژه فعالیت برای تخریب روحیه افراد مجاهدت می نما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هویدا بهایی نبود ؟

هویدا بهایی نبود ؟