مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 11:522022-02-03اقتصادي

سامانه بومی کنترل و مدیریت هوشمند گاز رونمایی شد


در راستای هوشمندسازی کنتورهای گاز در کشور، سامانه بومی کنترل و مدیریت هوشمند گاز که با همت شرکت های دانش بنیان ایرانی طراحی و پیاده سازی شده، - ، شرکت ملی گاز طی فراخوانی در سال 96، بحث کنترل و مدیریت هوشمند کنتورهای گاز را مطرح کرد تا برآورد میزان مصرف، انتقال اطلاعات آن، طبقه بندی و اتصال به دستگاه های هوشمند مشترکان با استفاده از پلتفرمی هوشمند صورت بگیرد.

این هوشمندسازی به مشارکت چهارجانبه ای نیاز داشت تا این فرایند در مقیاس ملی به سرانجام برسد و علاوه بر ممانعت از هدررفت انرژی گاز، سرعت و بهره وری کنتورخوانی و انتقال اطلاعات افزایش یافته و این سرمایه ملی به صورت بهینه مصرف شود.

در همین رابطه روز گذشته همایشی باهدف معرفی پلتفرم هوشمندسازی کنتورهای گاز و با مشارکت شرکت ملی گاز، یکی از شرکت های دانش بنیان و شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت برگزار شد.

سید احمد روحانی پور، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در مراسم رونمایی از سامانه کنترل و مدیریت هوشمند گاز اظهار داشت: هوشمندسازی کنتورها به نفع اقتصاد کشور است و این پروژه منجر به بهینه شدن مصرف گاز خواهد شد.

روحانی پور با بیان اینکه اگر کنتورها هوشمندسازی شوند، مزیت های بالای اقتصادی برای کشور به دنبال خواهد داشت، گفت: پلتفروم یاد شده کاملا بومی و مورد تایید شرکت ملی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه بومی کنترل و مدیریت هوشمند گاز رونمایی شد

سامانه بومی کنترل و مدیریت هوشمند گاز رونمایی شد