مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 11:172022-02-03دانش

طرح محققان دانشگاهی برای تولید شیر یددار آماده تجاری سازی است


آزمایش های نهایی بر روی شیر یددار که پیشتر پایلوت تولید آن برای اولین بار توسط محققان دانشگاه تهران کلید خورده بود، به سرانجام رسیده و بر اساس اعلام مجری طرح، - آزمایش های نهایی بر روی شیر یددار که پیشتر پایلوت تولید آن برای اولین بار توسط محققان دانشگاه تهران کلید خورده بود، به سرانجام رسیده و بر اساس اعلام مجری طرح، تولید شیر یددار آماده تجاری سازی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اعلام کرد: / طرح تولید شیر یددار آماده تجاری سازی است به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح تولید شیر یددار پس از 10 سال کار تحقیقاتی، تمام مراحل آزمایشگاهی و مزرعه ای تولید را گذرانده و در سطح نیمه صنعتی نیز با موفقیت تولید شده است.

این طرح اکنون با مهیا شدن شرایط تولید می تواند وارد مرحله تجاری سازی شود.

دکتر محمدعلی نوروزیان، عضو هیئت علمی گروه علوم دام و طیور دانشکدگان ابوریحان دانشگاه تهران درباره اهمیت این طرح گفت: ید مهمترین ماده مغذی شناخته شده است که به دلیل نقش آن در تمام مسیرهای متابولیسمی دستگاه های حیاتی بدن دارای اهمیت است و کمبود آن عوارض جبران ناپذیر بهداشتی و اقتصادی به دنبال دارد.

به گفته وی، طرح تولید شیر یددار با هدف تأمین ماده مغذی ید و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد تا بتوانیم کمبود این ماده مغذی را در افراد جبران کنیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح محققان دانشگاهی برای تولید شیر یددار آماده تجاری سازی است

طرح محققان دانشگاهی برای تولید شیر یددار آماده تجاری سازی است