مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 11:072022-02-03سياسي

43 سال فعالیت رسانه ای قرآنی جمهوری اسلامی/ «رادیو قرآن» 38 ساله می شود


فعالیت های قرآنی از جمله برنامه هایی است که پیش از انقلاب فقط در حد برنامه های مردمی انجام می شد و در واقع این برنامه ها بعد از انقلاب جوانه زد که شماری از آنها راه اندازی رادیو قرآن، - خبرگزاری فارس ـ گروه قرآن و فعالیت های دینی: فعالیت های قرآنی در کشورمان سابقه ای دیرینه دارد، اما این فعالیت ها در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، با بی توجهی رژیم پهلوی به موضوع مواجه بود و برنامه های حاکمیتی تنها در حد چاپ محدود قرآن کریم انجام می شد و دیگر فعالیت های قرآنی و مذهبی، اموری بود که مردم دنبال می کردند.

آنچه به عنوان دستاورد های قبل از انقلاب مطرح است، اموری است که از دل جلسات قرآن و مساجد و هیأت های مردم نهاد بیرون آمده است.

تأسیس رادیو قرآن اولین گام نظام برای ترویج آیات الهی اما در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از برنامه ها جوانه زد که از جمله آن می توان به تأسیس رسانه های قرآنی و به طور خاص راه اندازی رادیو قرآن اشاره کرد.

راه اندازی این شبکه رادیویی سال 1362 با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی که آن زمان رییس جمهور کشورمان بودند در دستور کار قرار گرفت و رادیو قرآن در روز 22 بهمن همین سال کار خود را آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

43 سال فعالیت رسانه ای قرآنی جمهوری اسلامی/ «رادیو قرآن» 38 ساله می شود

43 سال فعالیت رسانه ای قرآنی جمهوری اسلامی/ «رادیو قرآن» 38 ساله می شود