مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 10:572022-02-03پزشكي

ویروس کرونا در همه جای خانه پخش می شود


این روزها بسیاری از افراد به دلیل ابتلا به کرونا مجبور به حضور در قرنطینه خانگی هستند اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که صرفا جدا کردن اتاق فرد آلوده ممکن است برای جلوگیری از سرایت ویروس به دیگرساکنان خانه کافی نباشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از سیناپرس، مطالعات جدید محققان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی نشان می دهد ذرات ویروس کرونا هم در داخل و هم در خارج از اتاق افراد مبتلا به کووید-19 که قرار بود در خانه خود را ایزوله کنند، وجود دارد.

هاوارد کیپن، استاد دانشکده بهداشت عمومی راتگرز و سرپرست این تیم پژوهشی درباره موضوع فوق گفت: داده های نمونه گیری هوای داخل خانه افراد مبتلا به کرونا به وضوح نشان داد که آر ان ای قابل اندازه گیری این ویروس در هوای داخل خانه های اکثر افراد آلوده وجود دارد و این موضوع نه تنها در اتاق فرد بیمار بلکه در جاهای دیگر خانه وجود دارد.

محققان خاطرنشان کردند: با تشدید مشکل، بسیاری از افراد آلوده خود را به اتاق ایزوله خود محدود نکرده و زمان های مختلفی را در سایر مناطق خانه سپری می کنند.

ما متوجه شدیم که بسیاری از آنها به قرنطینه خود پایبند نبودند، به طوری که هشت نفر از 11 شرکت کننده آلوده در مطالعه گزارش دادند که از چند ساعت تا 14 ساعت را در اتاق مشترک سپری کرده اند و پنج نفر از 11 شرکت کننده نیز گزارش داده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس کرونا در همه جای خانه پخش می شود

ویروس کرونا در همه جای خانه پخش می شود