مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 05:222022-02-03بين الملل

ادعای جدید آمریکا درباره عامل «سندروم هاوانا»


یک گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی است که علت «سندروم هاوانا» که شماری از دیپلمات ها و کارکنان آمریکایی در برخی کشورهای خارجی را مبتلا کرده ممکن است امواج الکترومغناطیسی و فراصوت باشد.

- به نقل از روسیا الیوم، یک گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که ممکن است عامل بیماری مبهم موسوم به سندروم هاوانا که شماری از دیپلمات ها و کارکنان آمریکایی در برخی کشورهای خارجی را مبتلا کرده، امواج الکترومغناطیسی باشد.

این گزارش که به تازگی از رده بندی محرمانه خارج شده و توسط آژانس اطلاعات مرکزی و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا منتشر شده می افزاید که عوارض عجیب این سندروم، واقعی و قانع کننده است و نمی توان آن را با عوامل طبیعی یا شرایط سلامتی شناخته شده توضیح داد.

گزارش مذکور افزود: علت صدمات ممکن است با تاثیر خارجی مرتبط باشد و امواج الکترومغناطیسی و امواج فراصوت در فواصل کوتاه می توانند این پدیده را با قطعیت اثبات کنند.

گفتنی است که روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال (WSJ) اخیراً گزارش داده بود که در سال 2021 چهار دیپلمات آمریکایی که در مأموریت های اروپایی خدمت می کردند، به بیماری عصبی مرموز به نام سندرم هاوانا مبتلا شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای جدید آمریکا درباره عامل «سندروم هاوانا»

ادعای جدید آمریکا درباره عامل «سندروم هاوانا»