مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 00:272022-02-02اجتماعي

ناخوشی «پریشان» و بداقبالی «بختگان»/ باران به داد «جازموریان» رسید!


ناخوشی «پریشان»، بداقبالی «بختگان» و احتضار «انزلی» تنها چند قاب از حال وروز تالاب های کشورمان است، درحالی که باران به داد «جازموریان» رسیده این روزها چشم ها به احیای «هامون» دوخته شده است.

- و تنوع زیستی آن ها و همچنین تشویق به بهره برداری خردمندانه از مواهب این زیست بوم های ارزشمند، در روز دوم فوریه 1971 مصادف با 13 بهمن سال 1349، میان 18 کشور به امضا رسید و پس از رسمیت یافتن آن در سال 1975، دوم فوریه به عنوان روز جهانی تالاب ها معرفی شد.

در حال حاضر، 171 کشور به عضویت کنوانسیون رامسر درآمده اند و 2412 سایت تالابی نیز به عنوان تالاب های بااهمیت بین المللی در این کنوانسیون ثبت شده اند.

شعار امسال روز جهانی تالاب ها با مضمون تالاب ها را ارج نهیم، احیا کنیم، مدیریت کنیم و دوست بداریم ، از سوی کنوانسیون رامسر انتخاب شده و فرصت مناسبی است برای بررسی کیفیت مدیریت و سلامت تالاب های کشور ما که خصوصاً خواستگاه پیمان نامه رامسر بوده است.

علی ارواحی متخصص مدیریت زیست بوم های تالابی می گوید: چرا علیرغم تدوین و تصویب برنامه های مدیریتی برای برخی از تالاب ها و بهره مندی از اسناد بالادستی نظیر ابلاغیه سیاست های کلی محیط زیست توسطمقام معظم رهبری ، قانون حفاظت و احیای تالاب های کشور مصوب مجلس شورای اسلامی و یا تأکید بر ضرورت حفاظت از تالاب های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناخوشی «پریشان» و بداقبالی «بختگان»/ باران به داد «جازموریان» رسید!

ناخوشی «پریشان» و بداقبالی «بختگان»/ باران به داد «جازموریان» رسید!