مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 20:122022-02-02سياسي

بندرخمیر به عنوان نخستین شهر تالابی کشور ثبت


رییس مرکز منطقه ای غرب آسیا در کنوانسیون رامسر گفت: سازمان محیط زیست مجدانه پیگیر ثبت بندرخمیر را به عنوان نخستین شهر تالابی کشور است.

- ، شهرام فداکار عصر چهارشنبه در مراسم رویداد روز جهانی تالاب ها در شهر تالابی بندرخمیر بیان داشت: ابتدا موضوع ثبت جهانی شهرتالابی خمیر در نشست کمیته دائم کنواسیون رامسر که در بهار سال 1401 برگزار می شود، مطرح شده و سپس به عنوان یک دستورالعمل در کمیته اصلی و در نشست با وزیران محیط زیست کشورها عنوان خواهد شد.

وی با قدردانی از شهردار شهر تالابی خمیر که با تلاش های خود توانسته نقش بسیار مهمی در حفظ و حراست تالاب خورخوران و توسعه جوامع محلی در این شهر داشته باشد، ابرازداشت: به طور قطع ما در سازمان حفاظت محیط زیست شهر تالابی خمیر را برای ثبت جهانی در حد توان و شاید فراتر آن حمایت و کمک می کنیم.

رییس مرکز منطقه ای غرب آسیا در کنواسیون رامسر اظهارداشت: حتی در هفته گذشته کمیته ملی رامسر را بعد از 2 سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی با حضور همه اعضا احیا کردیم که در یکی از زیرکمیته های آن بنام کمیته تالاب های ساحلی می توان بحث تالاب خمیر و بقیه تالاب های ساحلی را مطرح کرد.

وی یادآورشد: البته استان هرمزگان چهار تالاب بین المللی دارد و نخستین استانی بوده که همه تالاب های آن ساحلی است لذا در صورت تشکیل کمیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بندرخمیر به عنوان نخستین شهر تالابی کشور ثبت

بندرخمیر به عنوان نخستین شهر تالابی کشور ثبت