مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 17:572022-02-02بين الملل

آمریکا تا روز سقوط کابل هیچ برنامه ای برای خروج از افغانستان نداشت


در حالی که تخلیه نظامی تا حد زیادی تکمیل شده بود، ناکامی اطلاعات ایالات متحده در پیش بینی فروپاشی ارتش و دولت افغانستان باعث هرج و مرج بزرگی شد.

- در حالی که تخلیه نظامی تا حد زیادی تکمیل شده بود، ناکامی اطلاعات ایالات متحده در پیش بینی فروپاشی ارتش و دولت افغانستان باعث هرج و مرج بزرگی شد.

یادداشت های فاش شده از نشستی در کاخ سفید که یک روز قبل از سقوط کابل انجام گرفته بود، عدم آمادگی دولت آمریکا برای خروج از افغانستان را آشکار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآناتولی؛ یادداشت های فاش شده از نشستی در کاخ سفید که یک روز قبل از سقوط کابل، پایتخت افغانستان به دست طالبان در 15 اوت برگزار شد، عدم آمادگی دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای خروج از افغانستان را آشکار کرد.

سایت آمریکایی اکسیوس به سندی دست یافته است که حاوی یادداشت های جلسه ای است که در تاریخ 14 اوت 2021 بین ساعت 14:30 تا 15:00 به وقت آمریکا با اعضای کابینه و مدیران ارشد نهادهای امنیتی در کاخ سفید برگزار شد.

بر اساس این سند واشنگتن هیچ برنامه ای برای تخلیه اتباع آمریکایی افغان تبار، افغان های شاغل در ایالات متحده و افغان هایی که با ارتش ایالات متحده همکاری می کنند نداشته و در جلسه آن روز در این خصوص تصمیم گیری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا تا روز سقوط کابل هیچ برنامه ای برای خروج از افغانستان نداشت

آمریکا تا روز سقوط کابل هیچ برنامه ای برای خروج از افغانستان نداشت