مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 16:422022-02-02بين الملل

آیا روابط ایران با قدرتها در دوره پهلوی زمینه ساز رشد اقتصادی شد؟


گفته می شود که وضعیت اقتصادی ایران در دوره پهلوی به مدد روابط بسیار خوب ایران با غرب مطلوب بوده و مردم در رفاه و آسایش به سر می بردند و یا قرار بود پس از مدتی به رفاه برسند! - گفته می شود که وضعیت اقتصادی ایران در دوره پهلوی به مدد روابط بسیار خوب ایران با غرب مطلوب بوده و مردم در رفاه و آسایش به سر می بردند و یا قرار بود پس از مدتی به رفاه برسند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازدورنمای بیست ساله پهلوی در آبان ماه 1340 برای ایران با استعانت از الطاف آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان غربی کشوری بود که مردم از لحاظ سطح زندگی به پایه کشورهای اروپایی برسند و 17 سال پس از این ادعا انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به ثمر رسید که کشور در بحران عجیب اقتصادی به سر می برد، بحرانی که حکایت از فقر اکثریت مردم ایران و در عین حال رفاه افسانه ای گروهی بسیار اندک داشت.

روایت اسناد لانه جاسوسی از وضعیت اقتصادی ایران در سال ها و ماه های منتهی به پیروزی انقلاب می تواند موید این واقعیت باشد که هیچ کشور و ملتی تاکنون با کمک غرب و به ویژه آمریکا به دروازه های تمدن نرسیده اند.

در یکی از اسناد لانه جاسوسی با طبقه بندی سری که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی تنظیم شده است با عنوان ارزیابی اطلاعاتی درباره ایران پیرامون وضعیت اقتصادی کشور آمده است: موارد گله ها درباره تورم، فس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا روابط ایران با قدرتها در دوره پهلوی زمینه ساز رشد اقتصادی شد؟

آیا روابط ایران با قدرتها در دوره پهلوی زمینه ساز رشد اقتصادی شد؟