مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 13:522022-02-02اقتصادي

خودروهای وطنی، گران تر از خارجی


کاهش شدید عرضه و افزایش بی رویه قیمت خودروهای داخلی موجب تداوم سیر صعودی گرانی خودرو و سبقت قیمت خودروهای مذکور از نرخ روز جهانی برخی خودروهای باکیفیت خارجی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: بررسی قیمت فروش خودروهای پرتیراژ داخلی در آگهی های فروش فضای مجازی نشان می دهد که بر خلاف کاهش قیمت برخی خودروهای پرتقاضای داخلی، نرخ برخی دیگر از خودروهای شاخص بازار مانند مدل های 99 صفر کیلومتر پراید 111، پژو 405 جی ال ایکس دوگانه سوز با افزایش 10 و چهار میلیون تومانی به ترتیب به 190 و 280 میلیون تومان افزایش یافته است.

این افزایش قیمت ها موجب شد تا قیمت برخی خودروهای تولید و مونتاژ داخلی با در نظر گرفتن قیمت 30 هزار تومانی دلار از نرخ برخی خودروهای لوکس خارجی مشابه در بازارهای جهانی پیشی گیرد.

دیروز قیمت دنا معمولی با افزایش دو میلیون تومانی در حالی به 373 میلیون تومان رسید که نرخ پژو 206 تیپ دو با یک میلیون تومان کاهش به 269 میلیون و پژو پارس با دو میلیون کاهش به 279 میلیون رسید.

نوسان قیمت خودروهای داخلی در شرایطی است که به گفته فعالان صنفی با وجود افت شدید معاملات، کاهش شدید عرضه خودرو علت اصلی افزایش و سبقت قیمت برخی خودروهای پرتیراژ و مونتاژی داخلی از قیمت خودروهای باکیفیت خارجی در بازارهای جهانی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروهای وطنی، گران تر از خارجی

خودروهای وطنی، گران تر از خارجی